Rozmowy rozwojowe są jednym z kluczowych elementów wspierających pracowników w ich rozwoju. Skutecznie i regularnie przeprowadzane pomagają zarówno pracownikom, jak i organizacjom w osiąganiu wyznaczonych celów, a jednocześnie stają się świetnym narzędziem do odkrywania talentów, umiejętnego zarządzania nimi oraz zatrzymania ich w organizacji.
Czy to oznacza, że jak zainwestujemy w rozwój pracowników to te osoby zostaną z nami na zawsze? Oczywiście nie ma takiej gwarancji, ale dzięki temu zadbamy o to, żeby efektywniej, z większą satysfakcją oraz zaangażowaniem pracowali póki są z nami.
A co jeśli zainwestujemy w rozwój pracowników, a oni odejdą? A co się stanie, jeśli tego nie zrobimy i oni zostaną?
Każdy z nas ma różne talenty, z których warto umiejętnie korzystać w pracy – rolą menedżera jest pomóc pracownikowi je odkryć i rozwijać, a proces ten zaczyna się od umiejętnie przeprowadzonych rozmów rozwojowych.
Celem szkolenia jest zwiększenie motywacji i zaangażowania pracowników, zatrzymanie talentów w organizacji, zmniejszenie rotacji, podniesienie efektywności oraz wzrost innowacyjności.